سایت در حال بروزرسانی می باشد. بزودی با شما خواهیم بود.

۱-  از خطوط شبکه برای تعادل شوت خود استفاده کنید

یکی از ساده ترین و بهترین روش های بهبود عکس های موبایل شما این است که خطوط دوربین را روشن کنید .این مجموعه ای از خطوط روی صفحه نمایش دوربین دوربین گوشی شما است که بر اساس “قانون یک سوم” است.
با توجه به این نظریه، اگر شما نقاط مورد علاقه در این تقاطعات یا در کنار خطوط قرار دهید، عکس شما متعادل تر خواهد شد، سطح به شما اجازه می دهد بینندگان با آن به طور طبیعی ارتباط برقرار کنند.

 

۲-  فوکوس دوربین خود را تنظیم کنید

دوربین های امروز به طور خودکار روی پیش زمینه فریم شما تمرکز می کنند، اما هر تصویری که بر روی گوشی خود گرفته اید، یک موضوع واضح دارد. برای تنظیم جایی که می خواهید لنز دوربین خود را فوکوس کنید، برنامه دوربین خود را باز کنید و روی صفحه ای که می خواهید تیزتر شود، ضربه بزنید.

 

۳-  تمرکز بر یک موضوع

بسیاری از بهترین عکس ها تنها یک موضوع جالب هستند. بعضی از عکاسان حرفه ای می گویند که موضوع نباید تمام کادر را پر کند و دو سوم عکس باید فضای منفی باشد که به موضوع کمک می کند تا موضوع حتی بیشتر شود.

اما مطمئن باشید که روی صفحه نمایش گوشی هوشمند خود ضربه بزنید تا دوربین را بر روی موضوعتان تمرکز کنید ، این امر به اطمینان از این که متمرکز شده و روشنایی بهینه شده است کمک می کند.

 

۴-  فضای منفی را در نظر بگیرید

“فضای منفی” به سادگی به مناطق اطراف و بین افراد یک تصویر اشاره می کند و می تواند یک عکس از”خوب” تا “عالی” بگیرد.

هنگامی که شما یک فضای خالی زیادی را در یک عکس قرار می دهید، موضوع شما بیشتر به نظر می رسد و واکنش قویتری از بیننده شما ایجاد می کند.
فضای منفی چطور است؟ این اغلب یک گستره وسیع از آسمان باز، آب، یک زمین خالی یا یک دیوار بزرگ است، همانطور که در نمونه های زیر است:

 

۵-  زاویه های های مختلفی را بیابید

گرفتن عکس از زاویه ی منحصر به فرد و غیر منتظره می تواند آنها را به یاد ماندنی تر تبدیل کند ، این امر تمایل به ایجاد یک توهم عمق یا ارتفاع را با افراد دارد. زیرا اکثر عکس های تلفن همراه به صورت مستقیم و یا از منظر چشم پرنده گرفته می شوند.

سعی کنید عکس را به طور مستقیم به سمت بالا ببرید و با آسمان به عنوان فضای منفی بازی کنید، مانند عکس اول در زیر:

 

۶-  بازی با انعکاس

در مورد دیدن آسمان در یک آبرفت منعکس شده است. دلیلی وجود دارد که ما آن را دوست داریم ، چشمان ما به بازتاب ها کشیده می شوند. بنابراین برای فرصت های بازی با آنها در عکس ها نگاه کنید.

بسیاری از مکان های خارج از خانه برای پیدا کردن بازتاب در تالاب،سطح زمین ، بدن بزرگتر از آب، آینه ، عینک آفتابی ، سطوح فلزی و… وجود دارد.

 

۷-  استفاده از خطوط پیشرو

در بعضی از عکس ها یک خط وجود دارد که چشم بیننده را به سمت بخش خاصی از قاب می کشد، که خطوط اصلی نامیده می شوند . فکر کنید پله ها، نمای ساختمان ها، ریل های قطار، جاده ها، و یا حتی یک راه از طریق جنگل.
خطوط پیشرو برای ایجاد حس عمق در یک تصویر عالی هستند و می توانند عکس شما را با طراحی هدفمند طراحی کنند ، حتی اگر تصادفا اتفاق بیفتد.

 

۸-  متقارن نگاه کنید
تقارن را می توان به عنوان “یک مفهوم مبهم ، هماهنگ و زیبا” تعریف کرد.
تقارن در عکاسی معمولا به معنی ایجاد یک تصویر است که می تواند به دو قسمت مساوی تقسیم شود که تصاویر آینه از یکدیگر هستند. این کمی متفاوت از بازتاب است – تقارن می تواند در یک عکس پله، یافت شود، یا شما می توانید عکس خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

 

۹-  برای الگوهای تکراری چشم بگذارید

الگوهای تکراری بسیار چشمگیر هستند، آنها بارها تکرار می شوند: مثل خطوط، شکل های هندسی، فرم ها و رنگ ها ظاهر می شوند. این الگوها می توانند تاثیر بصری قوی داشته باشند و عکاسی از چیزی مانند یک طبقه زیبا و کاشی کاری می تواند به اندازه کافی برای ایجاد یک تصویر قابل توجه باشد.

 

۱۰-  بازی کردن را با مسدود کردن رنگ انجام دهید

آیا هنگامی که کل عکس سیاه و سفید است، به جز یک شی تنها، سرد نیست؟ به نظر می رسد که بله، در واقع، برنامه هایی برای آن وجود دارد. یکی از مورد علاقه ما Touch Color است ، برنامه ای که به صورت خودکار یک عکس را به سیاه و سفید تبدیل می کند و به شما اجازه می دهد قسمت هایی را که می خواهید رنگ آمیزی کنید را پر کنید.

مسدود کردن رنگ می تواند عناصر یک عکس را که می خواهید به آن، مانند یک گیاه یا چیزی با رنگ های جسورانه برجسته کنید. این یک هدف مشابه به عنوان فضای منفی ایفا می کند، که می تواند به یک موضوع واحد کمک کند .

 

۱۱-  از زوم کردن اجتناب کنید

هنگامی که وسوسه شدید یک عکس را از فاصله نزدیک بگیرید در واقع بهتر است که زوم نکنید، انجام این کار می تواند عکس را دانه دانه یا تار کند.
در عوض، سعی کنید نزدیکتر به موضوع خود بگیرید، مگر اینکه یک حیوان وحشی باشد، در این صورت توصیه میکنیم فاصله خود را حفظ کنید یا عکس را از فاصله پیشفرض بگیرید، و بعدا آنرا برش دهید. به این ترتیب، شما کیفیت را به خطر نمی اندازید و تصویر بزرگتری را در اطراف آن بازیابی یا بهینه سازی می کنید.

 

۱۲-  ضبط جزئیات کوچک

ممکن است شنیده باشید که عبارت “این چیزهای کوچک است ” گاهی اوقات این نیز به عکسها مربوط میشود. تصاویر نزدیک که عناصر کوچک، پیچیده و ظریف را ضبط می کنند، می توانند محتوای بصری بسیار جذاب را ایجاد کنند. چشم ها را برای بافت ها و الگوهای مانند لایه برداری رنگ، جاده سنگی و … نگه دارید.

 

۱۳-  از نور طبیعی استفاده کنید

اغلب اوقات یک عکس گوشی هوشمند با یک فلاش گرفته شود ، آنها یک عکس را بیش از حد ظاهر می کنند، رنگ منفی را تغییر می دهند و افراد را به شک می اندازند.
از منابع نور طبیعی که می توانید حتی پس از تاریکی پیدا کنید، استفاده کنید. این به شما فرصتی برای بازی با سایه ها می دهد، مانند تصویر دوم در زیر، و یا ایجاد یک شبح با سایر منابع نور محیط مانند ترافیک و ساختمان های اطراف آن.

 

۱۴-  اگر از فلاش استفاده می کنید، فقط در طول روز انجام دهید

گاهی اوقات با استفاده از فلاش دوربین شما می توانید یک عکس را بهبود بخشید ، اما به ندرت این کار را در شب انجام می دهید. از آنجایی که عکسهای تیره نشان می دهد که کنتراست بسیار واضحتری نسبت به فلش گوشی شما ایجاد می کند، می توانید هر نوع فلش را مهاجم و ناهموار ببینید.
با این حال، در فضاهایی که در حال حاضر به خوبی روشن است، یک فلاش می تواند کمک کند تا برخی از سایه های تاریک پشت و یا زیر موضوع اصلی خود را خنثی کند.

تفاوت در دو عکس تلفن همراه یک مجسمه فلزی را در زیر ببینید. شما می توانید سایه ی میز را در عکس های مبتنی بر فلش در سمت راست بطور قابل توجهی نرم تر ببینید. فلش حتی جزئیات بیشتری را در قسمت بدن نیز به ارمغان می آورد.

 

۱۵-  خرید یک سه پایه تلفن همراه را در نظر بگیرید

سه پایه های موبایل به شما این امکان را می دهد که گوشی هوشمند خود را برای عکس های سریع دست و آزاد، بدون استفاده از تجهیزات سنگین با خود ببرید. سه پایه تلفن همراه بر خلاف سه پایه های بزرگ عکاسی به شما این اجازه را می دهد که به هر زاویه خم شوید.

 

۱۶-  اپلیکیشن دوربین خود را به صورت دستی تنظیم کنید

یکی دیگر از قابلیت های دوربین موبایل شما که می خواهید دستی تنظیم شود. هنگامی که دوربین گوشی خود را روشن می کنید روی صفحه نمایش خود ضربه بزنید نه تنها لنز را بر روی یک موضوع جدید قرار می دهد بلکه به طور خودکار دوربین را نیز تنظیم می کند. این نیز همیشه درست نیست. بهتر است که آن را با دست تنظیم کنید.
برای قرار دادن دوربین موبایل خود به حالت دستی، برنامه دوربین خود را باز کنید و روی صفحه ضربه بزنید. هنگامی که لنز را تغییر می دهید، یک آیکون خورشید بسیار کوچک و یک مقیاس عمودی خواهید دید. برای تنظیم سطح نور، به آرامی انگشت خود را به بالا و پایین این مقیاس بکشید.

 

۱۷-  خلاصه ای را ایجاد کنید

این نگاه را می توان با برداشتن بخش انتزاعی عکسی به شکل عادی و یا با گرفتن عکس های نزدیک از اشیاء که تماشاگر را به تعجب وامیدارد را از بین می برد.

 

۱۸-  غیر متعارف باشید

ترکیب، بخش بزرگی از عکس های بزرگ است، اما موضوع عکس نیز اینطور است که بعضی از عکس های شگفت انگیز و قابل توجه از ایده های خلاقانه و منحصر به فرد بیرون می آیند. اینجا عکسها از بینندگان شما مؤثرتر از متن هستند.

 

۱۹-  لبخند بزنید

صحبت از تحریک احساسات، گاهی عکس ها به یاد ماندنی ترین چیزهایی هستند که باعث می شود ما را به زحمت
بیاندازد. تصویر زیر یک خانم مسن که دارای پیراهن روشن رنگی است، بیانگر این است که “هی ترجیحا” خنده دار است زیرا غیر منتظره است – و بخشی از ماست که او را تحسین می کنیم. تصویر دوم اسباب بازی سگ در یک ظرف شام سرگرم کننده در عکس های نمایش مواد غذایی کلاسیک، اما نقطه نظر سگ است. اگر می توانید خنده تماشا کنید، احتمالا از عکس شما لذت می برند.

 

۲۰-  لنز تلفن خود را پاک کنید

 

۲۱-  یک لنز خارجی اضافه کنید

 

۲۲-  نترسید که ویرایش کنید

ویرایش عکس های شما گام بعدی است ، و بسیار مهم است که در آن فیلترها می توانند یک ابزار عکاسی با ارزش باشند، مخصوصا زمانی که به دو هدف می رسند :
۱) حذف عیوب از یک تصویر ۲) واقعی تر شدن سوژه ها
برای اولین بار، مجله InStyle یک لیست سرگرم کننده از “بهترین فیلترهای Instagram برای هر شکایت زیبایی” را تهیه کرد ، و در حال حاضر، بسیاری از فیلتر های مشابه را برنامه عکسiPhone ارائه می دهد . برنامه هایی همچون Photo نیز وجود دارد که می تواند به صورت خودکار عکس های صورت را بدون نیاز به کار زیاد انجام دهد. و هنگامی که آن عکس ها از وعده های غذایی روزانه شما می آید؟ یکی از آخرین برنامه های موجود Foodie است که با مجموعه ای از فیلتر های بهینه شده برای انواع مختلف غذا می آید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟