سایت در حال بروزرسانی می باشد. بزودی با شما خواهیم بود.

عکس 195 گیگاپیکسلی از شانگهای

  • نویسنده: جعبه جادو
  • 17 بهمن 1397

به این مطلب توجه کنید: مدتها گفته شده است که با گوشی های هوشمند از نیاز به دوربین های سنتی فارغ شده ایم، اما بعید به نظر می رسد که یک گوشی بتواند یک عکس 195 گیگاپیکسلی بگیرد.

یک تصویر پانورامیک با این اندازه توسط یک شرکت چینی گرفته شده است و گزارش شده که سومین عکس بزرگ در جهان و بزرگترین در آسیا است.

تصویر کار شرکتی به نام Jingkun Technology یا شرکت فناوری Bigpixel است. بدیهی است که این تصویر برای قرار دادن در سایت کمی بیش از حد بزرگ است، اما شما می توانید آن را در وب سایت شرکت بررسی کنید. شرکت اخیرا گفته است که بیش از 8 میلیون نفر از سایت بازدید کرده اند، هرچند این تعداد در حال حاضر بسیار بالاتر است.

این عکس پانوراما با چندین عکس از برج مروارید شرقی در شانگهای طی چند ماه گرفته شده است. سپس آنها با استفاده از تکنولوژی image-stitching با هم ترکیب شدند تا تصویر نهایی را بسازند.

Bigpixel می گوید که عکس هایشان 2000 برابر دقیق تر از تصاویر گرفته شده توسط دوربین های بازار است. شما می توانید در این تصویر به سمت پایین به سمت خیابان حرکت کنید و حتی از نزدیک صورت های عابرین پیاده را مشاهده کنید.

نمونه زوم تصویر…

یک مگاپیکسل یک میلیون پیکسل است. شرکت های تلفن های هوشمند دستگاه هایی ساخته اند که قادر به گرفتن تصاویر 48 مگاپیکسلی (48 میلیون پیکسل) هستند. یک گیگاپیکسل یک میلیارد پیکسل است، بنابراین این تصویر دارای 195 میلیارد پیکسل است.

با توجه به شهرت چین برای نظارت بر شهروندانش، نگرانی ها در مورد اینکه چگونه این فن آوری می تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد نه فقط در چین بلکه در سراسر جهان وجود دارد.

لینک مشاهده تصویر : http://www.bigpixel.cn/t/5834170785f26b37002af46d

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟